3-33

Lägg en tvål under lakanet. Vad som händer med dina fötter är helt fantastiskt!

Många människor har varit i den här situationen: Efter en lång dag på jobbet kryper man upp i sängen och försöker somna. Men plötsligt får man kramp i benen och det gör ont, vilket gör det omöjligt att somna. Men var kommer dessa spasmer ifrån? Det finns många skäl till denna otäcka känsla. Här kommer du få reda på var smärtan kommer ifrån och hur man kan minska den!

1. Du är kall på natten.

Det är bäst för sömnrytmen om ditt rum inte är för varmt, men det bör inte vara iskallt heller. Det är bäst att lämna fönstret på glänt (uppenbarligen inte när det är jättekallt utanför) och se till att dina fötter är väl dolda under täcket. Det är oklart varför man får kramp i benen men många tror att det är på grund av dålig cirkulation i benen.

mu1

2. Träning

Naturligtvis är det klokt att motionera regelbundet och tänka på din hälsa. Starka muskler är mindre benägna att utsättas för kramper, men glöm inte att stretcha ordentligt.

mu2

3. Brist på vatten.

Om din kropp är uttorkad, är det lätt att få kramp. Eftersom benen har några av dina största muskler, är de särskilt utsatta. Så det är viktigt att dricka ordentligt!

mu3

4. Stå hela dagen.

Människor som står hela dagen på grund av sina jobb är särskilt utsatta eftersom deras ben är under ständig stress. Om du måste bära skor med höga klackar så kommer du definitivt känna det i benen.

mu4

5. Ät en banan.

Även idrottare som tävlar på professionell nivå rekommenderar detta. Bananer har nämligen hög magnesiumhalt som hjälper till att stödja utvecklingen av muskler och hjälper till att få kroppen att slappna av efter träning. Och de smaka gott också!

mu5

6. En tvål.

Detta kanske låter lite mystisk, men det fungerar faktiskt ! Försök med att lägga en tvål mellan lakanet och din madrass. Det låter kanske helt galet, men det fungerar!

mu6

7. En varm dusch.

Detta är lite som att värma upp innan träning. Om dina muskler är varma kan syre transporteras till musklerna. Det är därför ett varmt bad eller dusch kan hjälpa dig .

mu7

8. Gurkjuice

Många kommer att tycka att detta är motbjudande, men saften från inlagd gurka är riktigt bra för dig. Orsaken ligger i elektrolyterna. Saften från inlagd gurka är fulla av det.

mu8

Har du lärt dig några nya trick? Kommer du att prova några också? DELA gärna detta inlägg för att hjälpa dina vänner som kämpar med muskelkramper !

Comments

comments